مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Covestro موفق به توسعه آمیزه پلی کربنات/پلی بوتیلن ترفتالات با نام تجاری Makroblend® M4000 FR PC+PBT شده است که مناسب برای کاربردهای پزشکی جهت تماس با پوست می‌باشد. این پلاستیک زیست سازگار با فناوری بالا تولید شده است و مطابق با استانداردهای ISO 10993-5 (سمیت) و ISO10993-10 (سوزش و حسایت) می‌باشد.

جهت جلوگیری از عفونت‌های رایج در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی، نسبت به ضد عفونی و استریل کردن تجهیزات پزشکی از جمله مواردی که در تماس با پوست بیمار می‌باشد اقدامات بسیاری انجام می‌شود. گرید پزشکی پلی کربنات با خواص ترکیبی منحصر بفرد شامل بازدارندگی شعله، مقاومت شیمیایی و زیست سازگاری در تماس با پوست در این راستا توسعه یافته است.

علاوه بر زیست سازگاری، آمیزه Makroblend® M4000 FR PC+PBT مقاومت شیمیایی و بازدارندگی شعله بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین استفاده از ترکیبات قبلی منجر به تغییراتی در سطوح تجهیزات اعم از ترک و شکستگی می‌شود اما این آمیزه جدید باعث کاهش این اثرات منفی می‌گردد.

Makroblend® M4000 FR PC+PBT

دارای چقرمگی و مدولوس بالا می‌باشد و با جریان پذیری عالی آن می‌توان حداکثر بهره‌وری را بدست آورد. همچنین با کاهش حساسیت نسبت به ترک خوردگی، این آمیزه مناسب برای ساخت قالب بدنه تجهیزات پزشکی می‌باشد و نسبت به محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی و قطعات الکترومکانیکی در تنظیمات بالینی کمک شایان توجهی می‌کند.

منبع: medicalplasticsnews