مرجع پلیمر در بازار ایران

پلیمر آمار گزارشات مقالات علمی و پژوهشی حوزه پلیمر

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

تولید کاغذهای رسانای ارزان قیمت

مرجع پلیمر در بازار ایران: رول کردن صفحه نمایش کامپیوترها و دیگر لوازم الکترونیک با توسعه و بهبود اجزاء انعطاف پذیر که به آسانی خم و کشیده می‌شوند در حال محقق شدن می‌باشد. گروهی از محققان دانشگاه استرالیا و چین موفق به تولید کاغذهای رسانا کم هزینه در مقیاس بزرگ شده‌اند.

نمونه‌های لوازم الکترونیکی انعطاف پذیر موجود معمولا با استفاده از فیلم‌های نازک پلیمری ساخته می‌شود. اما هزینه تولید این فیلم‌ها در مقیاس بزرگ بسیار بالا می‌باشد. برای غلبه بر این مشکل محققان از کاغذ که تجدید پذیر و زیست تخریب پذیر می‌باشد و هزینه اندکی دارد استفاده نمودند.

محققان روی کاغذ را با ژل یونی نرم توسط فرآیند غلطکی پوشاندند تا آن را رسانا کنند. این نوع ژل حاوی مایعی است که الکتریسیته را از خود عبور می دهد. یک فیلم منتقل کننده الکتریسیته بین دو لایه از کاغذ آغشته به ژل یونی قرار گرفت تا جریان الکتریسیته را به طور کامل از خود عبور دهد. نتایج نشان داد که این کاغذ در طی 5000 بار چرخه خم شدن با تغییرات ناچیز در عملکرد در عرض دو ماه می‌تواند الکتریسیته را از خود عبور دهد. هزینه هر متر مربع از این کاغذ 1.30 دلار می‌باشد و در هر دقیقه 30 متر از آن ساخته می‌شود.

دانلود کامل مقاله کاغذهای رسانا:

Ionic Gel Paper with Long-Term Bendable Electrical Robustness for Use in Flexible Electroluminescent Devices

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه رزین‌‌های گیاهی مقاوم در برابر آب

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ایالتی کانزاس برای اولین بار موفق به ثبت پتنت برای رزین‌های پایه گیاهی خود شدند که مناسب برای کاربرد در چسب‌ها می‌باشد و می‌تواند پوشش‌های براقی ایجاد کند.

رزین‌‌های گیاهی

این رزین‌ها علاوه بر کاربرد در صنعت چسب می‌تواند به عنوان پوشش در سطوح چوبی، صفحات مجلات نرم و صاف، بسته چیپس و موارد دیگر که نیازمند سطوح براق و محافظ و همچنین انعطاف پذیر یا سخت می‌باشد، مورد استفاده قرار بگیرد.

رزین‌ جدید دارای عملکرد بهتری نسبت به چسب‌های پایه زیستی پیشین هستند به دلیل اینکه مدت زمان چسبندگی آن به سطح طولانی‌تر بوده و همچنین دارای عمر مفید طولانی‌تر و مقاوم در برابر آب می‌باشد. این رزین پایه گیاهی، زیست تخریب پذیر و تجدید پذیر می‌باشد.

این رزین منحصر بفرد از سویا، ذرت و روغن‌های پایه گیاهی ساخته شده است. در حالی که رزین‌های موجود از محصولات پایه نفتی ساخته شده که دارای پایداری کمتری هستند و یا از اسیدهای چرب گیاهی که پردازش آن‌ها گران قیمت می‌باشد تشکیل می‌شوند.

نتایج این تحقیقات در چندین مجله از جمله Biomacromolecules و Materials Chemistry به چاپ رسیده است و همچنین در چندین کنفرانس نظیر International Material Research Conference در چین، Green Chemistry and Engineering Conference در واشگنتن و American Chemical Society National Meeting در کالیفرنیا ارائه شده است.

منبع: wordpress

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

تولید چمن مصنوعی بر پایه پلی اتیلن زیستی

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت SYNLawn از محصول پلی اتیلنی پایه زیستی جدید خود رونمایی کرد. این محصول تجدید پذیر و دوستدار محیط زیست می‌باشد و از نیشکر برزیلی ساخته می‌شود و تحت شرایط کنترل شده‌ی زیست محیطی، اجتماعی و صنعتی در دنیا رشد کرده است.

پلی اتیلن زیستی

این محصول با نام تجاری SYNRenew® برای تولید چمن مصنوعی به کار می‌رود و ترکیبی از پلی‌یورتان مبتنی بر سویا (BioCel) و الیاف پلی اتیلن ساخته شده از نیشکر (EnviroLoc) می‌باشد.

با توجه به تحقیقاتی که در صنعت صورت گرفته، این محصول 9 برابر کارآمدتر از اتانول بدست آمده از نیشکر و 4 برابر موثرتر در مقایسه با اتانول استخراج شده از چغندر قند می‌باشد. تولید یک پوند از پلی اتیلن مبتنی بر نفت 5/5 پوند دی اکسید کربن در اتمسفر آزاد می‌کند. در حالی که گیاهان مورد استفاده برای ایجاد همان مقدار از پلی اتیلن مبتنی بر نیشکر می‌تواند همان مقدار گازهای گلخانه‌ای را طی 18 ماه فصل رشد در خود حبس کنند. و به دلیل فصل رشد کوتاه، نیشکر تجدید پذیر می‌باشد.

هدف شرکت SYNLawn در تولید چمن مصنوعی کمک به ذخیره آب در دنیا می‌باشد.

منبع: bioplasticsmagazine

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

داربست‌های چسبی جدید برای اتصال بافت‌های داخلی

مرجع پلیمر در بازار ایران: رایج‌ترین روش برای اتصال یک دستگاه به بافت های داخلی بدن انسان از طریق بخیه، گیره و بست امکان پذیر می‌باشد. این تکنیک اتصال نیاز به نفوذ و دستکاری بافت را دارد. پارگی‌ها و سوراخ‌ها معمولا از عوارض پس از اتصال می‌باشد و اثرات زخم معمولا نواحی اطراف اتصال باقی می‌ماند.

داربست‌های چسبی

برای حل این مشکل محققان موفق به توسعه داربست بافت نرم آغشته شده با محلول کیتوسان/رز بنگال  (RBC) شده‌اند. این داربست در ابتدا به بافت از طریق یک روش فعال سازی نور متصل می‌شود. نور باعث فعال‌سازی رنگینه در داربست شده و در نتیجه ایجاد اتصالات عرضی بین داربست و بافت می‌کند و به یکدیگر متصل می‌شوند. این روش بدون دستکاری مکانیکی بافت اطراف انجام می‌گردد. در نهایت، داربست جذب شده و منجر به اتصال طولانی مدت با بافت می شود.

داربست‌های RBC دارای تخلخل و اتصال بالا و همچنین حرکت سریع سیال هستند. حداکثر قدرت چسبندگی به دست آمده از داربست‌های RBC، 8.61±2.81kPa  پس از 15 دقیقه فعال سازی نوری می‌باشد. از داربست‌های RBC می توان به عنوان اتصال فعال شونده با نور در کاربردهای بالقوه نظیر اتصال یک شیر ضد رفلاکس در پایین مری و همچنین در بهبود زخم در بیماری زخم معده استفاده نمود.

دانلود کامل مقاله:

Characterisations of a novel light activated adhesive scaffold: Potential for device attachment

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

نوآوری در پوشش‌های پودری با سیستم dry-on-dry

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Axalta Coating Systems، تولید کننده جهانی پیشرو پوشش‌های پودری و مایع، سیستم پوشش پودری dry-on-dry (DOD) نوآورانه خود را با نام تجاری Alesta® Lync معرفی کرد. Alesta Lync یک راه حل مقرون به صرفه برای روند مصرف انرژی سیستم‌های دو لایه معمولی که نیازمند به دو چرخه پخت جداگانه می‌باشد. این سیستم طوری طراحی شده است که یک بهبود قابل توجه در عملکرد را در مقایسه با سیستم های تک لایه ارائه می‌دهد.

Alesta Lync برای ارائه دو لایه رنگ اما با یک چرخه پخت طراحی شده است. این سیستم باعث کاهش زمان فرآیند و افزایش بهره‌وری می‌شود. در این فرآیند از لبه ها نیز به خوبی در برابر خوردگی حفاظت می‌شود. در مقابل، سیستم‌های مرسوم پودری تک لایه که به طور مستقیم بر روی فلز اعمال می‌شود معمولا از لبه‌ها به خوبی حفاظت نمی‌گردد زیرا کشش سطحی در حالت مایع باعث جدا شدن رنگ از لبه های تیز می‌شود. سیستم‌های دو لایه مرسوم نیازمند مرحله واسطه پخت بین پوشش رویه و آستری می‌باشد.

کاربردها

Alesta Lync در ابتدا برای کاربرد در بخش‌های تجهیزات کشاورزی، ساختمان سازی و راه سازی طراحی شده است اما برای بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر نیز مناسب می‌باشد.

رنگ

منبع: polymerspaintcolourjournal

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

کاربردهای زیست پزشکی مواد پلیمری و کامپوزیت‌ها

مرجع پلیمر در بازار ایران: کتاب کاربردهای زیست پزشکی مواد پلیمری و کامپوزیت‌ها

کاربردهای زیست پزشکی مواد پلیمری و کامپوزیت‌ها

نویسندگان: Raju Francis, D. Sakthi Kumar
سال چاپ: 2016
ناشر: Wiley
• ارائه خلاصه‌ای جامع از مواد پلیمری مختلف مورد استفاده در کاربردهای زیست پزشکی
• معرفی لیست پلیمرهای عملکردی مختلف نظیر پلیمرهای رسانا، زیست سازگار و مزدوج
 • بحث در مورد پلیمرهای سنتزی مختلف که می‌توانند به عنوان هیدروژل‌ها، حسگرهای زیست شیمیایی، سطوح عملکردی و مواد تخریب پذیر طبیعی مورد استفاد قرار بگیرند.


دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه مستربچ سفید برای اکستروژن پوششی پلیمرها

مرجع پلیمر در بازار ایران: مستربچ سفید جدید توسعه یافته با نام تجاری  ME800047 برای کاربردهای اکستروژن پوششی توسط شرکت Tosaf توسعه یافته است. این مستربچ هنگامی که در دماهای بالا تحت فرآیند قرار می‌گیرد پایداری حرارتی آن افزایش می‌یابد و به میزان قابل توجهی از دود و بوی آن کاسته می‌شود. همچنین میزان بهره‌وری تولید آن در مقایسه با محصولات مرسوم از این نوع بالاتر می‌باشد.

پلیمر

اکستروژن پوششی فرآیندی است که در آن لایه‌ای بسیار نازک از پلیمر بر روی زیر لایه‌ای در دمایی نزدیک به نقطه تخریب حرارتی پلیمرهای پردازش شده اعمال می‌شود (تقریبا 300 درجه‌ی سلسیوس). چالش های شناخته شده در این فرآیند شامل گردنه‌ای شدن (صفحات پلیمری روی سطح رشته‌ای می‌شوند)، دود سنگین و بوی قوی بر اثر دماهای پردازشی بالا، پراکندگی ضعیف و تشکیل ژل می‌باشد.

ویژگی ها

برای غلبه بر مشکلات اکستروژن پوششی، مستربچ سفید رنگ ME800047 توسعه یافته توسط شرکت Tosaf می‌تواند درجه حرارت‌های بالای حین فرآیند را تحمل کند در حالی که کیفیت پراکندگی بالای آن به خوبی حفظ می‌شود. این ویژگی باعث ایجاد پوشش همگن و کاهش نیاز به تغییرات فیلتر در طول تولید را سبب می‌شود. تشکیل ژل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این امر ویژگی‌های نوری محصول را حتی در لایه‌های بسیار نازک بهبود می‌بخشد. از آنجایی که این مستربچ سفید جدید حاوی مواد افزودنی مهاجر نیست، قابلیت چاپ پذیری خوبی در محصول نهایی ایجاد خواهد کرد.

منبع: specialchem


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت