مرجع پلیمر در بازار ایران

پلیمر آمار گزارشات مقالات علمی و پژوهشی حوزه پلیمر

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

توسعه فوم فنولیک جدید

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت  FTI موفق به توسعه فوم فنولیک با نام تجاری FibaTherm شده است که به آسانی پردازش شده، سریع سخت گردیده و دارای حداقل آتش زایی می‌باشد، همچنین عملکرد FST عالی را ارائه می‌دهد.

اهمیت فوم فنولیک

فوم‌های فنولیک زمانی که در حضور آتش، دود و سمیت موجود هستند به عنوان ماده‌ای کلیدی و عملکردی محسوب می‌شود. با این وجود، دستیابی به مواد فنولی آسان نبوده و فوم‌های دمشی دارای مشکلاتی نظیر آتش زایی می‌باشد.

این فوم فنی سنتزی با استحکام فشاری خوب می تواند به صورت قطعه های برش داده شده یا مایع دو جزئی عرضه شود. این مساله این امکان را ایجاد می کند که فوم های FibaTherm  به شکل های پیچیده و لوله مانند قابل قالب گیری باشد.

این فوم دو جزئی به گونه ای طراحی شده است که فرآیند را آسان و سریع نماید. دو جزء رزین و فعال کننده می تواند از طریق میکسر دستی یا مکانیکی قبل از تزریق یا ریختن در داخل قالب، مخلوط شود. با قالب هایی که تا 50-80 درجه سانتی گراد گرم می شوند، مخلوط در 15-20 دقیقه پخت می شود. از آن جایی که این دو جز در فرآیندی گرمازا قرار دارند، این مایع منبسط شده تا در نهایت منجر به بسته شدن قالب گردد.

قالب گیری شکلی به خصوص به این روش اتلاف ماده را به حداقل مقدار ممکن می رساند. بنابراین استفاده از FibaTherm ™ L می تواند به طور قابل توجهی اقتصادی تر باشد. یکی از ویژگی های کلیدی فوم فنولیک FibaTherm L این است که، با وجود ضخامت متغیر داخل قالب، یک قطعه قالب گیری شده در ثبات تراکم کامل در همه طول و عرض طراحی شده تولید خواهد شد.

منبع: specialchem

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

کتاب اصول سیستم‌های پلیمری (نسخه ششم)

کتاب اصول سیستم‌های پلیمری (نسخه ششم)

نویسندگان: Ferdinand Rodriguez, Claude Cohen, Christopher K. Ober, Lynden Archer

سال چاپ: 2014

ناشر: CRC Press

  • بحث دقیق تر در مورد سینتیک بلورینگی، تبلور ناشی از فشار، کوپلیمرهای دسته‌ای، پلیمرهای کریستال مایع و ژل‌ها
  • ارائه روش‌های جدید پلیمریزاسیون رادیکالی
  • بررسی پلیمریزاسیون افزایشی و بحث در مورد پلیمریزاسیون پلی استایرن و پلی وینیل کلراید
  • اطلاعات به روز شده در مورد مدل‌ها و نتایج تجربی خاصیت کشسانی لاستیک
  • بحث در مورد شکست پلیمرهای شیشه‌ای و نیمه بلوری
  • ارائه بخش‌های جدیدی در رابطه با شکست الاستومرها، انتشار در پلیمرها و تشکیل غشاء
  • بررسی پوشش جدید پلیمرها از منابع تجدیدپذیر


دانلود کتاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه چسب سدگر جدید برای بسته‌بندی انعطاف پذیر

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Dow Chemical موفق به توسعه چسب جدیدی با نام تجاری ADCOTETM L86-500 شده است که به حداکثر رساندن بهره وری از منابع، صرفه جویی در هزینه بسته بندی، افزایش قابلیت بازیافت و بهینه سازی عمر مفید بسته بندی مواد غذایی کمک شایان توجهی می‌کند. این چسب با خاصیت سدگری پایه تمام الفینی دارد و می‌تواند جایگزین بسته‌بندی‌های پایه PET شود. این نوآوری جدید در نمایشگاه Interpack 2017 رونمایی گردید.

ADCOTETM L86-500 حفاظت بیشتری را در برابر اکسیژن و رطوبت فراهم می‌کند. این چسب امکان تولید بسته بندی را فراهم می‌آورد که با روش‌های استاندارد قابل بازیافت و طول عمری مشابه با بسته بندی‌های پایه PET داشته باشد. این چسب برای اولین بار برای کاربردهای حساس به عطر و سدگیری نظیر کیسه‌های قهوه وحبوبات، بسته‌های غذایی حیوانات خانگی و همچنین بسته‌های دستمال مرطوب معرفی شد. هنگام جایگزینی PET با این محصول تمام الفینی، مقدار گرمایی که برای درزگیری بسته‌بندی اعمال می‌شود، کاهش می‌یابد.

منبع: packagingnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه پلاستیک مقاوم در برابر ضربه توسط Toyota و Mitsui

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Toyota Boshoku با همکاری Mitsui Chemicals موفق به تجاری سازی پلاستیک مقاوم به ضربه شده‌اند که باعث بهبود کیفیت رزین در برابر ضربه می‌گردد.

پلاستیک مقاوم به ضربه

پلاستیک مقاوم به ضربه که به عنوان اصلاح کننده رزین مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک آلیاژ پلیمری می‌باشد که توسط مرکز تحقیق و توسعه تویوتا توسعه یافته است. این آلیاژ پلیمری از پلی آمید 11 (رزین پایه زیستی)، پلی پروپیلن (رزین پایه نفتی)  و سازگار کننده‌ی شرکت Mitsui Chemicals ساخته شده است. با کنترل ساختار فاز  پلی آمید 11 و پلی پروپیلن در سطح نانو، یک ساختار جذب کننده ضربه موثری ایجاد می‌شود که دارای ویژگی‌های مقاومتی در سطح بالا می‌باشد.

این محصول نه تنها برای بخش‌های داخلی خودرو نظیر صندلی و درب‌ها، بلکه می‌تواند برای سایر قطعات خودرو که نیازمند مقاومت ضربه بالایی می‌باشد مورد استفاده قرار گیرد. همچنین استفاده از این فناوری نیز به افزایش امنیت خودرو کمک خواهد کرد.

منبع: bioportfolio

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه فرآیندی جدید جهت تولید لاستیک و پلاستیک‌ پایدار

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک تیم علمی از سه دانشگاه Delaware، Minnesota و  Massachusetts موفق به توسعه فرآیندی با بازدهی بالا و کم هزینه برای ساخت بوتا دی ان از منابع تجدید پذیر مانند درختان، علفزارها و ذرت شده‌اند.

پلاستیک‌ها و لاستیک مصنوعی از بوتا دی ان، مولکولی که به طور سنتی از نفت یا گاز طبیعی ساخته می‌شود، تولید می‌شوند. این پژوهش می‌تواند صنایع پلاستیک و لاستیک چند میلیارد دلاری را تغییر دهد.

بوتا دی ان جزء اصلی شیمیایی در گستره وسیعی از مواد موجود در سراسر جامعه است. هنگامی که این چهار مولکول کربن در بوتا دی ‌ان تحت واکنش شیمیایی قرار می‌گیرند و زنجیرهای بلندی به نام پلیمر را تشکیل می‌دهند، لاستیک استایرن بوتا دی ان (SBR) تشکیل می‌شود که برای ساخت لاستیک‌های خودرو مقاوم در برابر سایش استفاده می‌شود.

در دنیای پلاستیک، بوتا دی ان جزء اصلی شیمیایی آکریلونیتریل بوتا دی ان استایرن (ABS) است که می‌تواند به شکل های سفت و سخت قالب گیری شود. پلاستیک ABS سخت برای ساخت کنسول‌های بازی ویدئویی، قطعات خودرو، کالاهای ورزشی، وسایل پزشکی و دیگر محصولات مورد استفاد قرار می‌گیرد.

شیمی جدید شامل یک فرایند سه مرحله‌ای است که از قندهای حاصل از زیست توده آغاز می‌شود. تیم تحقیقاتی با استفاده از فناوری توسعه یافته در داخل CCEI، قندها را به ترکیبات حلقوی فورفورال تبدیل نمودند. در مرحله دوم فورفورال را به ترکیب حلقوی دیگری با نام تترا هیدرو فوران (THF) پردازش نمودند. و در مرحله آخر آن‌ها با استفاده از کاتالیست جدید توسعه یافته تحت عنوان phosphorus all-silica zeolite، تترا هیدرو فوران را به بوتا دی ان با درصد بازده بیش از 95% تبدیل نمودند.

دانلود کامل مقاله تولید لاستیک و پلاستیک‌ پایدار:

Biomass-Derived Butadiene by Dehydra-Decyclization of Tetrahydrofuran

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

تولید الکتریسیته از فاضلاب توسط الکترود پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران دانشگاه Cornell موفق به ایجاد الکترود پلیمری جدید و مقرون به صرفه برای تصفیه آلاینده‌های فاضلاب شده‌اند.

ابتدا محققان الکترودهای نانو الیاف کربن ایجاد نموده، سپس آن‌ها را با پلیمر رسانا پلی (3و4-اتیلن دی اکسی تیوفن) (PEDOT) پوشش دادند که می‌تواند با الکترودهای پوشش داده شده با کربن موجود در بازار رقابت کند. هنگامی که پوشش PEDOT اعمال می‌شود، یک لایه فعال الکتریکی از باکتری - Geobacter sulfurreducens - به طور طبیعی برای ایجاد الکتریسیته و انتقال الکترون‌ها به الکترود جدید رشد می‌کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده، نانو الیاف رسانا سطح مطلوبی را برای این نوع باکتری ایجاد کرده که باعث تجزیه آلاینده‌ها از فاضلاب و تولید الکتریسیته می‌شود.

الکترود نانو الیاف کربن به دلیل تخلخل بالا، مساحت سطح و زیست سازگاری با باکتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با پوشش دهی با PEDOT عملکرد آن بهبود می‌یابد.

دانلود کامل مقاله:

Performance of electro-spun carbon nanofiber electrodes with conductive poly(3,4-ethylenedioxythiophene) coatings in bioelectrochemical systems

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

پوشش سطوح سیمانی با رزین سلیکونی شرکت WACKER

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت WACKER از بایندر جدید خود با نام تجاری SILRES® BS 6920 جهت اشباع سازی بسترهای سیمانی در نمایشگاه ECS 2017 رونمایی کرد. این بایندر جدید یک رزین با ویسکوزیته پایین بر پایه فناوری آلفا-سیلان می باشد و می تواند به عنوان عامل اشباع کننده آماده مصرف و پوشش‌های نازک جهت کف‌های بتنی استفاده شود. کف‌هایی با حفاظت عالی در برابر لکه ایجاد می‌کند و دارای اثر تشدید رنگ می‌باشد. خاصیت دفع چرک فرمولاسیون‌های بر پایه SILRES BS 6920 آنها را از عوامل اشباع کننده متداول، متفاوت می سازد. هچنین این رزین فاقد حلال بوده و به آسانی قابل پردازش است.

رزین سلیکونی

SILRES® BS 6920 یک پلی اتر دارای گروه‌های آلفا سیلان می باشد که در تماس با رطوبت سخت می‌شود. ساختار شیمیایی آن برای به دست آوردن ویسکوزیته کم بهینه شده است. در نتیجه، این رزین به عمق حفره‌های کف سیمان نفوذ کرده و حفرها را به طور کامل پر می‌کند و فیلمی نازک و براق بر روی سطح تشکیل می‌شود. پس از سخت شدن رزین، مواد حاوی آب یا روغن نمی‌توانند به منافذ وارد شوند. بنابراین، این رزین جدید حفاظت عالی در برابر لکه ها ایجاد کرده و حتی مواد موجود در سطح را برای مدت زمان طولانی می‌توان بدون هیچ گونه لکه‌های ماندگار حذف کرد.

عوامل اشباع کننده بر پایه BS 6920 معمولا در دو لایه اعمال می‌شوند. لایه اول موجب استحکام کف می‌شود. لایه دوم یک سطح همگن ایجاد می‌کند که مقاومت مالشی و خراشی سطح را افزایش می‌دهد. برای تسریع زمان سخت شدن معمولا SILRES® BS 6920 با سیلان عامل دار شده با آمینو فرموله می‌شود که چسبندگی خوبی به بسترهای سیمانی دارد و می‌توان پس از 24 ساعت بر روی کف تردد کرد.

SILRES® BS 6920 انعطاف پذیری قابل توجهی را ارائه می دهد و هچنین در فرمولاسیون آن می‌توان از رنگدانه‌ها، پرکننده‌های تقویت کننده و مات کننده‌ها برای تغییر خواص محصولات نهایی خود استفاده کنند.

منبع: specialchem

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

بهبود مسیر تولید پلی استرهای زیست تخریب پذیر

مرجع پلیمر در بازار ایران: پلی (α-هیدروکسی اسید) (PAHA) پلی استری می‌باشد که برای تولید محصولاتی نظیر نانوذرات نفوذ پذیر سلولی جهت دارو و ژن رسانی، بخیه‌ها و کاشتنی‌های زیست تخریب پذیر استفاده می‌شود. اما سنتز آن‌ها مشکل می‌باشد. اکنون پژوهشگران راه جدیدی برای تولید پلی استرهای PAHA با مجموعه‌ای مطلوب از خواص یافته‌اند. سفتی، کشش پذیری، استحکام کششی و سایر خواص فیزیکی این پلیمرها را می توان با تغییر زنجیره‌های جانبی منومرهای لاکتید و گلیکولید استفاده شده در تهیه این مواد تنظیم کرد. اما افزودن این زنجیره‌های جانبی منومر دشوار است و سنتز کردن PAHAها از لاکتید‌ها و گلیکولیدها نیاز به مراحل چندگانه دارد و کم بازده می‌باشد.

در سال 2006 گروهی از دانشمندان نشان دادند که PAHAها نیز می توانند از مونومرهای O-کربوکسی انیدرید (OCA) ساخته شوند که تهیه و اصلاح آن‌ها بسیار ساده‌تر است. اما پلیمریزاسیون OCA دارای سرعتی آهسته، واکنش‌های نامطلوب جانبی، شیمی فضایی کنترل نشده و توزیع وزن مولکولی وسیع و غیر قابل پیش بینی می‌باشد.

در حال حاضر، پژوهشگران Virginia Tech، روش جدیدی برای پلیمریزاسیون سریع وکنترل شده OCA ارائه داده‌اند. در این روش دو مرحله‌ای، ابتدا کاتالیزور نورکاهشی نیکل ایریدیوم مونومرهای OCA را دی کربوکسیل دار می‌کند. سپس روی آلکوکسید، واکنش پلیمرشدن حلقه گشای OCA های دی کربوکسیل دار را کاتالیز می کند تا PAHA حاصل شود. این فرایند سریع بوده و واکنش‌های جانبی ناخواسته را به حداقل می رساند.

همچنین، PAHA هایی با شیمی فضایی کنترل شده و توزیع وزن مولکولی باریک و قابل پیش بینی به وجود می‌آورد. به کمک شیمی مواد، پلی استری با خواص ماکروسکوپی سفارشی مانند شکنندگی، کشسانی و زیست تخریب پذیری قابل تولید هستند. انواع مختلفی از پلیمرهای PAHA را با عوامل مختلف و ریزساختارهای دسترس پذیر را می‌توان با این روش ساخت.

دانلود کامل مقاله:

Controlled Photoredox Ring-Opening Polymerization of O‑Carboxyanhydrides

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

تولید پلاستیک‌های الیاف شیشه با خاصیت آنتی استاتیک

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت OCSiAl، تولید کننده پیشرو نانولوله‌های تک دیواره در جهان، به تازگی پروژه‌ی جدیدی را در زمینه‌ی پلاستیک‌های الیاف شیشه راه اندازی کرده است. افزودن نانولوله‌ها این امکان را فراهم می‌آورد که خواص آنتی استاتیک در پلاستیک‌های الیاف شیشه ایجاد شود. این پلاستیک‌ها در تولید تانک‌های ذخیره و حمل و نقل پسماندهای نفتی، تجهیزات تمیز کاری و پمپاژ پسماندهای نفتی استفاده می‌شود.

این چهارمین پروژه موفق برای استفاده از نانولوله ها در صنعت الیاف شیشه می‌باشد و بار دیگر این مواد انقلابی باعث ایجاد محصولاتی شده است که به هیچ وجه در جهان تولید نشده است.

شرکت Euro Accent Saba، تولید کننده سیستم تصفیه پسماند، با موفقعیت نانو لوله‌های کربن تک دیواره OCSiAl را مورد آزمون قرار دارد و در حال حاضر شروع به تولید تانک‌های پلاستیکی الیاف شیشه آنتی استاتیک کرده است. این نانو لوله‌ها باعث ارتقاء محصولات شرکت Kazan مطابق با الزامات ایمنی برای ذخیره پسماندهای نفتی شده است.

ویژگی محصولات:
  • استفاده از درصد بالایی از نانو لوله‌های تک دیواره در مواد (>75%)
  • مقدار بسیار کم کربن آمورف (<1٪)
  • کپسوله سازی تمام ناخالصی‌های معدنی (Fe)
  • کاهش 50% هزینه‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه

افزودن نانو لوله‌ها به مواد باعث افزایش بهره‌وری خواص الکتریکی، حرارتی، فیزیکی و مکانیکی می‌شود.

منبع: specialchem

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت