مرجع پلیمر در بازار ایران

پلیمر آمار گزارشات مقالات علمی و پژوهشی حوزه پلیمر

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

سمینار روز نوآوری صنعت قالب سازی چهارشنبه، 25 اکتبر 2017 - 3 آبان 1396

مرجع پلیمر در بازار ایران: امروزه فن آوری های نوین از کاربران در تمام شاخه های صنعت قالب گیری تزریقی پشتیبانی می کنند. این فناوری ها تضمین کننده تعادل بین مدیریت هزینه، کیفیت و قابلیت اطمینان در هر مرحله از تولید محصول، طراحی ابزار و فرایند بهبود آن است.

Molding Innovation Day

سمینار روز نوآوری صنعت قالب سازی

این سمینار توسط شرکت اروپایی SimpaTec، یکی از شرکای پیشرو در صنعت پردازش پلاستیک، خدمات مهندسی حرفه ای و پشتیبانی از توسعه و بهینه سازی اجزای قالب گیری تزریقی در هر مرحله از فرایند، با همکاری شرکت همگر توس (طراح و سازنده قالب های صنعت لاستیک و پلاستیک) از مجموعه گروه صنعتی پارت لاستیک و دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایران در زمینه تولید دانش، تئوری سازی و توسعه تکنولوژی، برگزار خواهد شد. میزبان این رویداد مشهد خواهد بود  و SimpaTec  "روز نوآوری صنعت قالب سازی" در ایران را با همکاری این دو مجموعه برگزار خواهد کرد.

در طول این رویداد یک روزه، ما فرآیندهای پیشرفته (MuCell®، GAIM، WAIM، و غیره) و تکنولوژی های جدید مدل سازی (LWC Light Weight Components) را معرفی می کنیم، تجارب مشتریان در مورد استفاده از مواد ویژه در تولید را به اشتراک می گذاریم. همچنین ویژگی های جدید Moldex3D R15 را معرفی خواهیم کرد و راه حل هایی برای مشکلات خاص بیان خواهیم کرد.

 

mucell-melt-front-animation

مخاطبین سمینار  " روز نوآوری صنعت قالب سازی " همه علاقه مندان فرایند شبیه سازی فرایند طراحی قالب خواهند بود و زبان کنفرانس انگلیسی است.

محل برگزاری: مشهد- دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده فنی و مهندسی

چهارشنبه، 25 اکتبر 2017 - 3 آبان 1396

برنامه سمینار روز نوآوری صنعت قالب سازی
  • 09:00 - 09:15 ثبت نام
  • 09:15 - 09:30 "خیرمقدم ازطرف" شرکت همگر توس و سیمپاتک
  • 09:30 - 09:45 "Moldex3D و SimpaTec" SimpaTec
  • 09:45 - 10:05 "مقدمه ای بر همکاری صنعت و دانشگاه" دانشگاه فردوسی مشهد و شرکت همگر توس
  • 10:05 - 10:55 معرفی عمومی نرم افزار Mold3dx توسط فابین بوچی
  • 10:55 - 11:35 پذیرایی
  • 11:35 - 12:35 ارائه دموی زنده در نرم افزار Mold3dx توسط فابین بوچی – شرکت سیمپاتک
  • 12:35 - 12:55 پرسش و پاسخ، پایان دادن به رویداد

 

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره 09151245915 تماس حاصل نمایید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

کاهش صداهای نامطلوب قطعات داخلی خودرو با گریدهای جدید پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ELIX Polymers موفق به توسعه گریدهای ویژه‌ای از ABS و PC/ABS برای کاهش صداهای نامطلوب خودرو تولید شده توسط تماس قطعات پلاستیکی با دیگر قطعات پلاستیکی، چرمی، ورق PVC و محصولات دیگر شده است. این صداهای نامطلوب می‌تواند اثرات منفی بر روی راننده و کیفیت خودرو داشته باشد.

Car-Dashboard

کاربرد گریدهای جدید پلیمری

این گریدهای جدید در قطعات داخلی خودرو نظیر دستگیره‌های در، قطعات صندلی و دریچه‌های هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این محصولات برای بخش‌های دیگر نظیر E&E، کالاهای سفید یا کالاهای مصرفی مناسب می‌باشند.

گریدهای جدید موفق به گذراندن آزموهان‌های لغزشی در چندین شرکت خودروسازی مطابق با استاندارد VDA230-206 شده‌اند. آزمون‌ها با نیروها (10N، 40N) و سرعت‌های    (1mm / s و 4mm / s) مختلف در چندین درجه حرارت انجام شد.

پلیمرهای مورد استفاده در گریدهای جدید شامل ABS استاندارد، ABS دما بالا، ABS/PC یا PC/ABS می باشد. صداهای نامطلوب در بسیاری از موارد با اضافه کردن پارچه‌ها یا گریس‌ها کاهش پیدا کرده که شامل کار دستی و هزینه‌های اضافی می‌باشند. اما این گریدهای جدید باعث کاهش هزینه‌ها شده و قابل رقابت با دیگر رزین‌های در دسترس می‌باشند.

منبع: plasteurope

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه پلی آمیدهای بلند زنجیر با کارایی بالا

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت RadiciGroup از پلی آمیدهای بلند زنجیر خود برای کابردهای فنی در نمایشگاه Performance Polyamides 2017 در کلن آلمان رونمایی گردید. این محصولات (PA 6.10، PA 6.12 و PA 5.10) نه تنها دارای بالاترین سطح عملکرد فنی می‌باشند، بلکه نیازهای رو به رشد مشتریان را نیز برآورده می‌سازند.

long chain polyamid

این محصولات با نام‌های تجاری PA 6.10 (Radilon® D)، PA 6.10/6.6 (Radilon® CD) و PA 6.12 (Radilon® DT) مناسب برای سیستم‌های نفتی، آبی و سوختی هستند و دارای دارای ویژگی‌های مکانیکی عالی، قابلیت پردازش عالی، جذب آب کم و پایداری ابعادی خوب می‌باشند.

در مقایسه با PA 6 و PA 6.6 مرسوم، این پلی آمیدهای جدید همچنین دارای مقاومت شیمیایی بالاتری و خواص منحصر به فرد خصوصا برای کاربردهای خودرویی می‌باشند.

کاربردهای غیر خودرویی پلی آمیدهای بلند زنجیر

شرکت RadiciGroup در حال حاضر در حال کار بر روی کاربردهای غیر خودرویی این محصولات نظیر مدیریت آب می‌باشند. تغییرات در قوانین حاکم باعث محدودیت استفاده از پلی آمیدهای مرسوم می‌شود. مقاومت به هیدرولیز عالی، جذب رطوبت پایین و فرآیندپذیری برتر، این محصولات را برای استفاده در چنین صنعتی کاملا رقابت پذیر می‌سازد.

محصول Radilon® DT22 به دلیل داشتن پردازش عالی، بهبود الاستیسیته و مقاومت شیمیایی و سایشی برای کاربردهای مراقبت شخصی (موی برای مسواک و برس های ریمل مژه و ابرو) ایده آل می‌باشد. همچنین PA 6.10 دارای مقاومت بالا در برابر انفجار بوده و می‌تواند برای لوله‌های سیستم های سوختی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: specialchem

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

ساخت سیم‌های الکتریکی از زنجیره‌های پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان موسسه A*STAR  با استفاده از مدل نظری کامپیوتری موفق به طراحی سیم‌های الکتریکی ساخته شده از زنجیره‌های پلیمری شده‌اند که به کوچک سازی آن کمک می کند.

با وجود این که مدارهای سیلیکونی مرسوم به کوچکترین ابعاد ممکن رسیده‌اند،  اما مفاهیم جدیدی نظیر قطعات الکترونیکی مولکولی (قطعات الکترونیکی شامل واحدهای ساختاری مولکولی) مورد نیاز است.

Polymer Chain

سیم‌های مولکولی از زنجیره‌های پلیمری

هدف این پروژه ساخت سیم‌های مولکولی رسانا بر روی بسترهای عایق و نیمه هادی جهت استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی مینیاتوری می‌باشد.

یافتن مولکول‌هایی که هم بتواند رسانای الکتریسیته باشد و هم به بستر خود بچسبد امری دشوار می‌باشد. ساختارهایی با گروه‌های عاملی که باعث جذب سطح قوی تری می‌شوند معمولا هدایت الکتریکی ضعیفی را نشان می‌دهند، زیرا حامل‌های بار تمایل به موضع گیری در همین گروه‌ها را دارند.

محققان از یک فرآیند دو مرحله‌ای برای تولید زنجیره‌های پلیمری خطی بر روی سطح سیلیکونی استفاده نمودند. این نظریه بهترین روش شبیه سازی برای کشف مکانیزم واکنش های شیمیایی در سطوح اتمی و الکترونیکی است.

مرحله اول رشد شامل منومرهایی نظیر تیوفن و بنزن بر روی سطح سیلیکونی می‌باشد. مرحله دوم پلیمریزاسیون منومرها توسط اضافه کردن رادیکال به سیستم است.

با توجه به‌ محاسبات، این پلیمرها در حالت طبیعی خود نیمه رسانا هستند. محققان با وارد نمودن تعدادی سوراخ نظیر نقص‌های اتمی به سیم‌ها باعث تغییر سطوح فرمی و رسانا شدن آن‌ها شده است.

دانلود کامل مقاله:

 How to Fabricate a Surface-Grafted Polythiophene on H-Si(100)2×1 Surface via Self-Assembling and in Situ Surface Polymerization: A Theoretical Guide

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

توسعه پلی استرهای زیست تخریب پذیر با مجموعه‌ای از خواص بهبود یافته

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ویرجینیا موفق به تولید پلی استرها با مجموعه‌ای از خواص مختلف شدند.

اهمیت پلی استرهای زیست تخریب پذیر

پلی استر در اقلام روزمره نظیر لباس، بطری آب، بسته بندی مواد غذایی و حتی دستگاه‌های زیست پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی استر معمولا زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. به عنوان مثال، پلی استرهای تجاری، از جمله پلی لاکتیک-کو-گلیکولیک اسید و پلی لاکتیک اسید می توانند در آب هیدرولیز شده یا در طول زمان در بدن انسان تجزیه شوند.

Ring-Opening Polymerization

برخلاف محبوبیت پلی استر، اصلاح و تغییر خواص فیزیکوشیمیایی آن بسیار محدود می‌باشد. در این کشف جدید می توان مواد پلی استری را با خواص ماکروسکوپی سفارشی نظیر سختی، کشسانی و زیست تخریب پذیری تولید نمود.

معمولا سختی، کشش پذیری و دیگر خواص فیزیکی پلیمرها برای کاربردهای مختلف را می‌توان توسط تغییر دادن آرایش مندی زنجیره‌های جانبی متصل به بدنه اصلی پلیمر اصلاح نمود.

در روش جدید ترکیبی از منومرها، نور و کاتالیست برای تولید پلی استرهایی با زنجیره‌های جانبی عملکردی مختلف استفاده می‌شود. پلیمر حاصل دارای شیمی فضایی کنترل شده، وزن‌ مولکولی قابل پیش بینی و توزیع وزن مولکولی باریک می‌باشد.

این شیمی جدید تحت عنوان پلیمریزاسیون حلقه گشای نور کاهشی نامیده می‌شود و دارای کاربردهای بالقوه در تهیه پلی استرهای زیست تخریب پذیر مختلف برای مهندسی پلاستیک یا کاربردهای زیست پزشکی می‌باشد. پلی استر تولید شده یکی از مهم ترین پلیمرهای زیست تخریب پذیر است.

نتایج این تحقیقات در مجله  American Chemical Society منتشر شده است.

دانلود کامل مقاله:

 Controlled Photoredox Ring-Opening Polymerization of O-Carboxyanhydrides

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت

دیدگاه مثبت تولید کنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان به ایران

مرجع پلیمر در بازار ایران: عصر روز شنبه اول مهر ماه 1396 کنفرانس خبری نمایندگان انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک المان VDMA در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد

VDMA

در این کنفرانس خبری آقای Thorsten Kuhmann  نماینده VDMA (مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان)، توضیحات کاملی در خصوص وضعیت صادرات ماشین آلات آلمانی این حوزه پیش از تحریم ها، پس از آن و دوره پسا برجام داشتند. بر اساس این گزارش، قبل از تحریم ها به صورت میانگین سهم آلمان از هر 3 ماشین ورودی این حوزه یکی بود در حالیکه در حال حاضر از هر سه ماشین ورودی 2 دستگاه آن سهم چین و یک دستگاه آن از تولید کنندگان اروپایی از جمله آلمان می باشد.

این جهت گیری بازار البته جهانی نبوده و آلمان همچنان سهم 30% ماشین الات این حوزه در دنیا را در کنترل خود دارد.

ایشان افزود: در نیمه نخست سال 2017 شرکت های آلمانی، به میزان 22 میلیون و 900 هزار یورو ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک را به ایران صادر کردند در حالیکه این رقم در 6 ماهه نخست سال میلادی گذشته که همزمان با کاهش تحریم ها علیه ایران بود، کل این مبلغ 9 میلیون و 300 هزار یورو بود.

بر اساس این گزارش رشد 2.5 برابری صادرات آلمان در این بخش، چشم انداز آتی این روند را روشنتر و عزم دو طرف را در حل مشکلات و تسهیلات مالی ناکافی را، نشان می دهد.

کوهمان در ادامه توضیحات خود به حضور پررنگ سازندگان آلمانی در ایران پلاست یازدهم و دیدگاه مثبت این گروه به آن اشاره داشت و گفت: 46 شرکت آلمانی در فضایی بالغ بر 730 متر مربع در ایران پلاست یازدهم حضور فعال دارند.

نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) و اقتصاد چرخشی در دستور کار

در ادامه این کنفرانس خبری خانم Ina Vettkotter معرفی مختصری در خصوص نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) و اقتصاد چرخشی و برنامه ریزی صنعت آلمان و همچنین VDMA برای آن داشتند. در نسل چهارم صنعت توجه بیشتر به یکپارچگی، هوشمند سازی و استاندارد شدن اینترفیس های دیجیتال تمرکز شده است و رویکرد اصلی آن پوشش اقتصاد چرخشی که همان کارآمدی حاصل از کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات و هزینه های نگهداری و تعمییرات و ... است.

 

Industry 4.0

 

استقبال از ایده همکاری های آموزشی

آقای کوهمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پلیم‌پارت، در پاسخ به این سوال که آیا انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان نگاهی به ارتقای سطح دانشی فعالین این حوزه نیز دارد، گفت: ارتقاء سطح ارتباطی با تکیه بر آموزش می تواند بسیار مفید باشد و تفاوت تکنولوزی آلمان با این روش در دیدگاه مصرف کنندگان تکنولوژی، وضوح بیشتری می یابد. ایشان ضمن اشاره به نظام آموزشی آلمان و تاکید موجود بر آموزش‌های عملی در کنار آموزش های تئوری، اعلام کردند که پیشنهادات آموزشی با نگاه ویژه توسط این انجمن پیگیری خواهد شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
++ پلیم پارت